Dzień w przedszkolu
Dzień w Niepublicznym Przedszkolu św. Teresy od Dzieciątka Jezus |
|
07.00 - 08.00 |
Własna aktywność dzieci, |
08.00 - 08.10 |
Przygotowanie do śniadania, |
08.10 - 08.30 |
Śniadanie |
8:30 - 9:00 |
Przygotowanie do zajęć dydaktycznych |
10.00 - 10.20 | II śniadanie |
10.20 - 10.45 |
Dzieci starsze - 5 i 6 latki zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową |
10.45 - 11.45 |
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
11.45 - 12.00 |
Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo-higieniczne |
Poobiedni relaks w przedszkolu |
|
12.30 - 14.20 |
Grupy młodsze: |
14.20 - 14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku |
14.30 - 15.00 |
Podwieczorek |
15.00 - 16.00 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej, |
Pożegnanie dnia w przedszkolu |
|
16.00 - 17.00 |
Własna aktywność dzieci, |
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
• co, najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
• co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
• jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
• pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)
Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.
Ramowy rozkład dnia ustalany jest przez Dyrektora na wniosek Rady Pedagogicznej po zasięgnięciu opinii rodziców. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.
Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.